Program de Management

PROGRAM DE MANAGEMENT

 

al Universităţii Tehnice “Gheorghe Asachi” din Iaşi pentru perioada 2012-2016

 

Prof. univ. dr. ing. Corneliu MUNTEANU

 

Motto:

„…prin libertate academică înţeleg dreptul de a căuta adevarul, de a scrie şi spune ceea ce consideri ca este adevarat. …. Este evident că orice îngrădire a libertăţii academice urmăreste să limiteze cunoaşterea în rândul oamenilor şi să afecteze judecata şi acţiunea unei societăţi…” (Albert Einstein)

„SCHIMBARE, COMPETITIVITATE, PERFORMANŢĂ”

 

Cu o structură solidă şi cu o viziune întemeiată pe o realistă prospecţiune a resurselor (umane şi materiale) şi a nevoilor pieţei, Universitatea Tehnica “Gh. Asachi” din Iaşi trebuie reconstruită continuu ca o universitate credincioasă idealurilor – de profesionalism, loialitate academică şi devoţiune faţă de comunitatea locală, naţională, dar şi faţă de cea europeană, în mijlocul căreia funcţionează şi se dezvoltă.

Programul managerial propus vizează găsirea celor mai fiabile şi performante soluţii manageriale în domeniul activităţii universitare, cu referire directă la: activitatea didactică; activitatea de cercetare; activitatea cu studenţii; activitatea de promovare a universităţii la nivel local, naţional şi internaţional; activitatea de promovare a unui management performant; promovarea unui program de dezvoltare a resurselor umane şi de motivare a membrilor comunităţii universitare; activitatea de dezvoltare a bazei materiale şi de asigurare a unui nivel corespunzător de finanţare.

Este un program pragmatic cu termene şi indicatori operaţionalizaţi uşor de monitorizat care combină experienţa mea managerială în sistemul naţional de învăţământ cu cerinţele la nivel internaţional, în condiţiile de promovare a universităţii la exigenţe europene ca “world-class research university”.

Acest program prezintă perspectiva mea de transformare a Universităţii Tehnice “Gh. Asachi” într-un model economic, ştiinţific şi tehnologic util societăţii. El urmăreşte să continue ce a fost bine dezvoltat în universitate, să dezvolte lucrurile care au funcţionat mai puţin bine şi să propună direcţii noi de dezvoltare, în contextul în care noi ne definim ca universitate şi relaţionăm concurenţial în spaţiul regional, naţional şi internaţional, cu alte universităţi. Propun aşadar un program de dezvoltare cumulativă si inovativă care să poziţioneze universitatea în postura de lider naţional şi în acelaşi timp să o transforme într-un actor competitiv la nivel internaţional.

Înainte de a reda în detaliu acest program, doresc să prezint succint câteva principii şi valori (complementare celor descrise în Legea Educaţiei Naţionale), care au stat la baza conceperii şi dezvoltării acestuia şi definesc o traducere a valorilor care trebuie să guverneze universitatea şi anume: Onoare, Tradiţie, Dinamism şi Excelenţă.

          TRANSPARENŢA. Activitatea de conducere a universităţii va fi transparentă şi supusă în mod continuu evaluării şi analizei membrilor comunităţii academice şi societăţii. În acest scop vor fi utilizate intensiv mijloacele de comunicare (ex. Centrul UTIMEDIA, Buletinul informativ, etc.), site-urile şi paginile de internet ale universităţii.

          PRINCIPIUL MANAGEMENTULUI COLABORATIV PRIN ECHILIBRU ŞI BUNĂ COMUNICARE. Se va urmări promovarea unei comunicări colegiale şi de sprijin reciproc între comunitatea academică şi conducerea universităţii, se va încuraja puternic crearea unei atmosfere de încredere şi ajutor reciproc prin stimularea de discuţii şi dezbateri academice din care să emearga idei şi principii care pot ajuta dezvoltarea universităţii. Voi încuraja şi susţine puternic coagularea unei comunităţi în condiţii de echilibru a experienţei seniorilor cu competitivitatea celor tineri dar şi impetuozitatea şi entuziasmul studenţilor.

          EXCELENŢA. Excelenţa trebuie să guverneze majoritar toate măsurile luate de factorii cu putere decizională în condiţiile creşterii gradului de performanţă competitivă între universităţile româneşti dar şi a recunoaşterii valorilor universităţii la nivel european. Principiul excelenţei se constituie el însuşi ca un garant al racordării universităţii noastre la mecanismele şi performanţa universităţilor de tip  „World-Class Research Universities”.

          DEZVOLTARE CUMULATIVĂ ŞI PRINCIPIUL EVITĂRII CONFLICTELOR DE INTERESE. Asigurarea calităţii într-o universiate modernă impune promovarea de acţiuni transformatoare şi sistematice la fiecare nivel al organizării universitare; acestea trebuiesc derulate în consonanţă cu cerinţele şi bunele practici impuse de Comunitatea Europeană, care să fie axate pe următoarele coordonate: cercetare – inovare – formare – educaţie. Schimbările propuse de actualul program se doresc a fi raţionale, naturale şi pragmatice, pentru a ne fi mai bine tuturor, în condiţiile dezvoltării unei universităţi competitive nu numai la nivel naţional ci şi european. Vor fi respectate mecanismele legale care reglementează conflictele de interese. Astfel, relaţiile de rudenie vor fi tratate conform reglementărilor legale în vigoare dar vor fi propuse de asemenea mecanisme speciale care să descurajeze atât crearea de conflicte de interese cât şi exagerările şi suspiciunile nefondate. Promovarea politicilor de personal va avea la bază reguli care să încurajeze clar excelenţa, evoluţia profesională, ataşamentul şi loialitatea faţă de instituţie. Se propune o politică a resursei umane – flexibilă şi coerentă –  intemeiată pe o analiză solidă a performanţelor şi rezultatelor membrilor comunităţii academice.

UNIVERSITATEA TEHNICĂ „GH. ASACHI” LA ORIZONTUL STRATEGIC 2016

 

          În perspectiva anului 2016 dorim să definim Universitatea Tehnică „Gh. Asachi” din Iaşi în contextul competitiv al „World-Class Research University” descris prin:

  1. 1.      grad înalt de excelenţă în cercetare avansată şi învăţământ;
  2. 2.      antreprenoriat şi servicii de specialitate inovative către comunitate;
  3. 3.      motivare şi excelenţă academică;
  4. 4.      recunoaştere şi competenţă în condiţii de  excelenţă internaţională;
  5. 5.      răspundere socială faţă de comunitate.

 

OBIECTIVE STRATEGICE PENTRU PERIOADA 2012-2016

 

Obiectivele strategice sunt definite în contextul în care, în această perioadă, Universitatea Tehnică „Gh. Asachi” din Iaşi va trebui să dezvolte avantaje competitive pentru  a putea performa prin excelenţă nu doar la nivel naţional ci şi european. Obiectivele stabilite sunt:

  1. Impulsionarea puternică a cercetării ştiinţifice prin dezvoltarea de laboratoare de cercetare performante; acestea vor fi  grupate în Centre de Cercetare interdisciplinare care vor fi organizate într-un  Institut de Cercetare modern cu autonomie academică, tehnică şi financiară, care să deservească întreaga comunitate academică şi să fie capabil să genereze o cercetare interdisciplinară de forţă şi să promoveze cercetarea tehnologică cu impact economic.
  2. Dezvoltarea ofertei educaţionale pe ciclurile de licenţă, masterat şi doctorat astfel încât acestea să devină atractive şi competitive nu doar la nivel regional şi naţional ci şi în context european. Crearea de programe de studii bilingve cu predare în limbi de circulaţie internaţională, capabile să atragă studenţi, masteranzi şi doctoranzi şi din spaţiul central-european sau Republica Moldova.
  3. Dezvoltarea programelor de educare şi formare profesională pe tot parcursul vieţii (Lifelong Learning) în concordanţă cu Nomenclatorul European al Specializărilor;
  4. Implicarea în mai mare măsură a studenţilor în procesele decizionale care îi privesc, constituirea unei comisii de analiză şi implementare a observaţiilor şi sugestiilor studenţilor. Această comisie va avea ca atribuţii şi elaborarea de măsuri privind facilitarea accesului studenţilor la Sistemul de Credite Transferabile la nivel European (ECTS) cât şi promovarea de “joint curricula” şi oferirea de “joint degrees” absolvenţilor universităţii noastre.
  5. Asumarea unui rol activ al universităţii în relaţia cu mediul economic şi privat din ţară şi străinătate în contextul european de globalizare şi competitivitate.
  6. Dezvoltarea de proiecte noi de cooperare la nivel european şi cu ţări din Spaţiul Extra-European în condiţiile în care programele cu finanţare europeană îşi vor modifica, din 2012, pachetele de informaţii şi condiţiile de eligibilitate.
  7. Atragerea de noi fonduri şi a unei resurse umane de calitate (cadre didactice şi cercetatori, studenţi) în condiţiile în care valoarea unei universităţi este intrinsec stabilită de valoarea oameniilor care o definesc.

Prin atingerea acestor obiective, Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iaşi va dobândi următoarele atribute fundamentale:

  1. Definirea ca universitate de cercetare – dezvoltare – inovare avansată, cu un înalt nivel de performanţă în spaţiul  naţional şi european.
  2. Dezvoltarea universităţii ca generator de resurse umane de calitate (studenţi – cadre didactice – cercetători) cu capabilităţi definite prin condiţii şi indicatori de performanţă congruenţi cu setul de bune standarde al „European Research – Learning Area”.
  3. Definirea universităţii ca for de creaţie – dezvoltare – implementare de servicii inovative către comunitate şi formatoare de resurse umane cu grad înalt de educaţie la nivelul exigenţelor de competitivitate europeneană.

PROGRAME PROPUSE PENTRU PERIOADA 2012-2016

  1. 1.   Program de modernizare a procesului de învăţământ, în concordanţă Legea Educatiei nr. 1/2011 şi bunele practici europene şi mondiale.
  2. 2.    Program de consolidare a excelenţei în cercetarea ştiinţifică.
  3. 3.  Program de dezvoltare a relaţiilor internaţionale şi de promovare a imaginii universităţii.
  4. 4. Program de motivare a membrilor comunităţii universităţii şi de creştere a satisfacţiei acestora.
  5. 5. Program de implicare a studenţilor în procesul decizional şi de împlinire a aspiraţiilor acestora.
  6. 6.   Program de promovare a unui management performant.
  7. 7.   Program de dezvoltare şi modernizare a bazei materiale şi de asigurare a unui nivel corespunzător de finanţare.

 

  1. 1.    PROGRAM DE MODERNIZARE A PROCESULUI  DE ÎNVĂŢĂMÂNT, ÎN CONCORDANŢĂ CU LEGEA EDUCATIEI nr.1/2011 ŞI BUNELE PRACTICI EUROPENE

Obiective:

–        Consolidarea sistemului de învăţământ bazat pe cele trei niveluri – licenţă, masterat, doctorat. Asigurarea unei bune corelări între cele trei cicluri de învăţământ, sub aspectul cifrelor de şcolarizare, al ierarhizării gradelor de aprofundare ale disciplinelor generale şi tehnice de la nivelul de bază până la cel avansat şi al exigenţei în evaluare, de la admitere şi până la absolvire.

–     Oferirea unor programe de studii de înaltă calitate, compatibile cu cerinţele pieţii muncii; formarea continuă şi îmbunătăţirea prestaţiei personalului didactic.

–     Dezvoltarea unui învăţământ tehnic de elită; îmbunătăţirea calităţii procesului de predare – învăţare  – evaluare academică centrat pe masterat şi doctorat.

–        Crearea unui proces formativ centrat pe student, astfel conceput încât să permită nu numai asimilarea de cunoştinţe ci şi formarea de competenţe profesionale tehnice şi sociale, care să favorizeze absorbţia absolvenţilor pe piaţa muncii şi evoluţia în carieră.

–      Armonizarea conţinutului disciplinelor (cursuri predate şi materiale didactice aferente) la cele mai noi raportări ştiinţifice din domeniu capabile să pună studenţii pe ruta unei pregătiri efectiv competitive în spaţiul european.

Activităţi şi acţiuni suport:

–    Definirea calificărilor universitare în termeni de specialitate, competenţe, abilităţi şi comportamente pe fiecare nivel de pregătire universitară şi urmărirea angajării absolvenţilor în profesiile pentru care au fost formaţi.

–      Corelarea planului de învăţământ şi a conţinutului programelor analitice pentru fiecare program de studii cu calificarea universitară oferită la absolvire. Revizuirea curriculei de învăţământ la sfârşitul fiecărui ciclu de pregătire universitară pentru toate cele trei niveluri: licenţă, masterat şi doctorat.

–       Asigurarea unei bune legături între pregătirea prin programele de licenţă, masterat şi doctorat prin preluarea unor componente ale pregătirii teoretice de la un ciclu la altul.

–       Dezvoltarea sistemului de formare prin cercetare, prin iniţierea de programe de studii postdoctorale care să asigure formarea cercetătorilor dar şi pregătirea specifică a viitorilor conducători de doctorat.

–    Stabilirea unei structuri echilibrate între numărul studenţilor de la programele de licenţă, masterat şi doctorat.

–     Analiza rezervei de cadre pentru fiecare disciplină sau grup de discipline, având în vedere aplicarea legii educaţiei, privind pensionarea la 65 ani, pentru dimensionarea corelată a angajamentelor didactice şi de cercetare ale fiecărui cadru didactic astfel încât să se evite situaţiile de supraîncărcare, suprapuneri de activităţi, etc.

–     Dimensionarea optimă a formaţiilor de studii la niveluri care să permită o bună eficienţă a activităţii didactice, în special la ciclurile de masterat şi doctorat.

–     Organizarea programelor de studii în limbi străine de circulaţie internaţională, în colaborare cu universităţi partenere din Uniunea Europeană.

–        Susţinerea cursurilor de metodologia cercetării ştiinţifice care să dezvolte la studenţi abilităţi de documentare, gândire creativă, elaborare de proiecte proprii de cercetare, de susţinere publică a lucrărilor ştiinţifice, de redactare a lucrărilor ştiinţifice destinate publicării.

–       Introducerea de cursuri opţionale de antreprenoriat în parteneriat cu mediul economic privat, în special la masterat şi doctorat, pentru a dezvolta responsabilitatea, creativitatea şi gândirea tehnică antreprenorială a absolvenţilor.

–        Introducerea sistemului de realizare a practicii prin colaborare directă cu mediul de afaceri, pentru cunoaşterea posibilităţilor şi nevoilor fiecarui partener, pe bază de convenţii încheiate între firme, facultate şi student.

–    Extinderea colaborării cu mediul de afaceri, în principal pentru armonizarea conţinutului disciplinelor cu nevoile reale ale industriei, pentru determinarea competenţelor ce trebuie formate viitorilor absolvenţi, precum şi pentru efectuarea stagiilor de practică de specialitate. Găsirea de soluţii colaborative de stimulare a practicii studenţilor în mod direct de către partenerii industriali. Reprezentanţii universităţii în Comisia de Educaţie şi Cercetare a Consiliului de Dezvoltare Economică şi Socială a judeţului Iaşi, din care fac parte şi oamenii de afaceri din Iaşi împreună cu ALUMNI vor organiza periodic dezbateri publice pentru a susţine aceste practici.

–     Dezvoltarea programelor de pregătire profesională continuă (Life Long Learning) şi perfecţionarea metodicii de pregătire la ID (învăţământ la distanţă).

–       Extinderea controlului calităţii asupra programelor de studiu, prin evaluarea periodică a conţinutului disciplinelor din planurile de învăţământ pentru fiecare specializare.

–      Extinderea şi realizarea de noi schimburi academice cu universităţi internaţionale de prestigiu, în vederea creşterii calităţii programelor de studiu oferite.

–      Perfecţionarea metodelor de predare şi seminarizare prin stimularea şi receptarea adecvată, de către profesori, a feed-back-ului din partea studenţilor; utilizarea formelor participative bazate pe interactivitate student-profesor, student-cercetător şi student-student.

–     Perfecţionarea sistemului de evaluare a calităţii personalului didactic în sensul respectării unei juste corelaţii între cele două componente ale activităţii, învăţământ şi cercetare, inclusiv în sensul aplicării de criterii individuale a căror îndeplinire să se reflecte în mod direct în performanţele instituţionale.

–        Creşterea numărului de cursuri şi conferinţe susţinute de către profesori invitaţi din universităţi de top din Europa şi spaţiul Extra-European.

–        Dezvoltarea bibliotecii clasice şi virtuale, sporirea fondului de carte clasică şi on-line. Creşterea ponderii, în fondul de carte al bibliotecii UTI, a monografiilor, articolelor ştiinţifice de actualitate şi a volumelor de contribuţii, în raport cu manualele.

–         Ceşterea numărului de baze de date utile în documentarea ştiinţifică.

  1. 2.    PROGRAM DE CONSOLIDARE A EXCELENŢEI ÎN CERCETAREA ŞTIINŢIFICĂ

Obiective:

–       Consolidarea Univesităţii Tehnice „Gh. Asachi” din Iaşi ca universitate de cercetare ştiinţifică avansată nu numai la nivel naţional ci şi internaţional prin includerea în Top-500 şi îndeplinirea standardelor “World-Class Research University”.

–        Dezvoltarea puternică a cercetării ştiinţifice fundamentale – aplicative – inovative prin crearea de avantaje competitive atât la nivel naţional dar şi european, într-un spectru larg de domenii strategice de cercetare.

–      Înfiinţarea şi dezvoltarea unui institut de cercetări al universităţii; încurajarea unei cercetări interdisciplinare de forţă, cu abordarea de domenii de cercetare aplicative nişă.

–     Valorificarea cercetării ştiinţifice prin stabilirea unor indicatori de performanţă în cercetare congruenţi cu setul de bune standarde internaţionale şi evaluarea academică centrată pe output-ul cercetării definit ca publicaţii de tip ISI, brevete de invenţii, contracte de cercetare ştiinţifică, participări la conferinţe naţionale şi internaţionale.

–       Dezvoltarea universităţii ca platformă de atragere a cercetătorilor de prestigiu români sau străini, prin implementarea unei politici de “Head Hunting” pentru atragerea de profesionişti capabili să genereze indicatori de performanţă comparabili cu cei care definesc resursa umană a universităţilor din Top-500.

Activităţi şi acţiuni suport:

–      Perfecţionarea universităţii ca actor activ în abordarea programelor de cercetare naţionale şi europene şi creşterea ratei de succes în aceste competiţii; distribuirea fondurilor de CDI obţinute prin finanţări complementare ca o funcţie de criteriile de performanţă.

–     Înfiinţarea unui institut de cercetări tehnologice, cu asigurarea infrastructurii şi logisticii aferente. Institutul va include centre şi colective de cercetare interdisciplinare autonome, precum şi colective de servicii suport inclusiv dezvoltarea de “Start-up-uri”, “spin-of-uri” şi incubatoare de afaceri. Adoptarea unei structuri de personal de cercetare şi personal auxiliar, dimensionată şi retribuită în mod corespunzător din resurse proprii ale universităţii, resurse bugetare şi resurse private.

–        Încurajarea acreditării  interne, naţionale şi internaţionale a laboratoarelor centrelor de cercetare; asigurarea unei mari autonomii în raport cu alte activităţi din cadrul universităţii. În acest fel se va întări caracterul inter- şi trans-disciplinar al cercetărilor şi vor fi evitate fragmentarea şi dispersarea eforturilor de cercetare ale cadrelor didactice din UTI.

–        Institutul de cercetări nou înfiiţat, centrele de cercetare din cadrul acestuia vor fi implicate activ în procesul de instruire ştiinţifică a masteranzilor şi doctoranzilor, în funcţionarea şcolilor doctorale şi formarea tinerilor cercetători. Dezvoltarea şi aplicarea ideilor inovative emergente ale cercetării prin exploatarea lor financiară în incubatoare de afaceri, “Start-up-uri” şi“spin-of-uri”.

–        Stimularea participării la realizarea granturilor gestionate de CNCS, a contractelor din cadrul programelor naţionale de cercetare dezvoltare gestionate de  UEFISCDI, a programelor internaţionale dar şi a contractelor cu mediul de afaceri. Creşterea ponderii output-ului ştiinţific al fiecărui membru al comunităţii academice pentru dezvoltarea în cariera profesională.

–        Pentru a facilita participarea la diverse tipuri de competiţii în cercetare se vor creea resurse financiare la nivelul fiecărui centru de cercetare pentru susţinerea cheltuielilor de documentare, redactare, depunere de documentaţii dar şi pentru cofinanţare acolo unde este cazul. O atenţie deosebită va fi dată încurajării cadrelor didactice tinere, aflate la începutul carierei universitare, pentru cofinţarea unor stagii de specializare cât şi a unor participări la manifestări ştiinţifice.

–     Dezvoltarea şi încurajarea activităţii de cercetare cu mediul de afaceri, printr-o prezenţă activă a reprezentanţilor universităţii în Comisia de Educaţie şi Cercetare din cadrul Consiliului de Dezvoltare Economică şi Socială, organizat la nivelul Prefecturii din Iaşi, unde sunt prezenţi reprezentanţii Mediului de Afaceri din Iaşi, astfel încât aceasta să reprezinte cel puţin 20% din activitatea de cercetare din cadrul UTI şi recunoaşterea acesteia în evaluarea performanţelor cadrelor didactice.

–    Susţinerea prestigiului revistelor editate de UTI (Enviromental Engineering and Management Journal, Buletinul Institutului Politehnic Iaşi, etc). Fiecare revistă cotată ISI va fi premiată anual din fonduri proprii provenite din activitatea de cercetare.

–        Premierea articolelor ştiinţifice valoroase publicate în reviste de top (Nature, Science, etc.).

–     Elaborarea de noi proiecte de cercetare instituţionale care să asigure o infrastructură modernă pentru institutul de cercetare, capabilă să permită realizarea unor cercetări de vârf la nivelul exigenţelor internaţionale. Elaborarea de noi proiecte de management şi resursă umană, capabile să finanţeze personal TESA şi tehnic de calitate în institutul de cercetare al universităţii.

–      Susţinerea participării UTI la expoziţii/saloane ştiinţifice naţionale şi internaţionale.

–      Creşterea implicării studenţilor, masteranzilor şi doctoranzilor în activităţi de cercetare interdisciplinare aplicative, prin crearea de consorţii de cercetare inter-universitară şi parteneriate ştiinţifice inter-universitare şi agenţi economici.

–    Implicarea activă a şcolii doctorale din universitate în formarea şi perfecţionarea resursei umane cu competente compatibile cu cele definite de „European Research Area”. Creearea premiselor pentru evaluarea şcolilor doctorale ale facultăţilor pe baza criteriilor stabilite de CNCS. Atragerea de doctoranzi şi masteranzi nu numai la nivel naţional şi regional dar şi internaţional prin crearea unui număr de burse doctorale – acordate din fonduri proprii – care să permită atragerea anuală a unui număr de doctoranzi din spaţiul extra-european (ex. China, India) şi care să contribuie la internaţionalizarea colectivelor de cercetare şi a colectivului de doctoranzi din universitate.

  1. 3.    PROGRAM DE DEZVOLTARE A RELAŢIILOR INTERNAŢIONALE

ŞI DE PROMOVARE A IMAGINII UNIVERSITĂŢII

Obiective:

–             Afirmarea continuă a Univesităţii Tehnice „Gh. Asachi” din Iaşi ca universitate de prestigiu internaţional.

–     Consolidarea şi extinderea relaţiilor cu mediul internaţional; diversificarea colaborărilor cu universităţi din străinătate în mod special cu universităţile de profil tehnic din spaţiul european.

–     Interacţiunea universităţii cu mediul academic ieşean şi presa ieşeană, pentru refacerea imaginii şi colaborării cu mediul de afaceri din Iaşi şi Moldova (înfiinţarea UTIMEDIA).

–       Lărgirea participării Univesităţii Tehnice „Gh. Asachi” din Iaşi pe pieţele educaţionale din ţară şi străinătate pentru atragerea de studenţi şi stabilirea de colaborări internaţionale pentru schimburi de studenţi. Stabilirea de platforme educaţionale comune cu alte universităţi tehnice din Europa.

–      Îmbunătăţirea promovării imaginii universităţii catre viitorii studenţi, către instituţiile publice centrale şi locale şi către alte organizaţii din mediul tehnic şi social, naţional şi european.

 

Activităţi şi acţiuni suport:

–      Menţinerea şi dezvoltarea relaţiilor cu universităţi din străinătate, în special cu universităţi de profil similar din Comunitatea Europeană pentru a favoriza continua modernizare, excelenţă şi competitivitate a universităţii, astfel încât fiecare facultate să participe la programe internaţionale, în raport cu specializările compatibile. Vor fi susţinute şi colaborările cu românii din Universitatea Tehnică din Chişinău – Republica Moldova şi cu cea din Cernauţi – Ucraina.

–      Creşterea numărului de studenţi şi doctoranzi străini în Universitatea Tehnică „Gh. Asachi” din Iaşi. În acest scop se va asigura o popularizare amplă în străinătate a ofertei educaţionale a instituţiei noastre, în paralel cu amplificarea eforturilor pentru creşterea credibilităţii standardelor educaţionale şi echivalării diplomelor pe care le oferă universitatea noastră.

–      Sprijinirea extinderii mobilităţilor internaţionale pentru studenţi, atât prin programe susţinute de Uniunea Europeană, cât şi prin programe bilaterale dintre ţări, burse oferite de Guvernul României sau prin Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, dar şi prin colaborări directe între universităţi.

–      Încurajarea şi sprijinirea prezenţei membrilor comunităţii academice în avangarda ştiinţifică internaţională.

–      Propunerea de noi programe comune cu universităţi de renume din străinătate, în mod special pentru programele de masterat, doctorat şi postdoctorat.

–      Sustinerea în mod deosebit a extinderii programelor de doctorat în cotutelă pentru doctoranzi, având şi coordonatori din partea unor universităţi străine de prestigiu sau centre de cercetare renumite.

–      Modernizarea continuă a site-ului UTI prin îmbunătăţirea conţinutului şi formei la nivelul standardelor europene şi mondiale.

–      Creearea unui Centru Media (UTIMEDIA) în cadrul universităţii pentru comunicare permanentă cu presa locală şi centrală, popularizarea eficientă a tuturor acţiunilor desfăşurate în universitate, promovarea într-un cadru profesional al universităţii şi permanentizarea contactului cu mediul de afaceri în mod direct prin Comisia de Educaţie şi Cercetare din cadrul Consiliului de Dezvoltare Economică şi Socială a judeţului Iaşi şi Asociaţia Oamenilor de Afaceri din Iaşi.

–      Dinamizarea activităţii Asociaţiei Absolvenţilor UTI (ALUMNI), pentru a asigura şi pe această cale, cunoaşterea tendinţelor dinamice ale mediului de afaceri, promovarea valorilor instituţiei noastre şi construirea pentru absolvenţi a sentimentului apartenenţei la comunitatea noastră universitară.

–  Promovarea unor acţiuni desfăşurate împreună cu unităţile de învăţământ preuniversitar, pentru a face atractivă oferta de programe de studii universitare. Se va urmări participarea cadrelor didactice din UTI la activităţile profesionale şi ştiinţifice organizate la nivelul liceelor de specialitate, la olimpiadele şi concursurile naţionale şi la examenele de bacalaureat. Organizarea periodică a unor „zile ale porţilor deschise” pentru elevii din ultimii ani de liceu, instituirea unor diplome sau premii acordate celor mai performanţi elevi la disciplinele tehnologice.

–      Întărirea colaborării cu instituţiile publice şi cu organizaţiile mediului de afaceri şi social pentru atragerea unui număr sporit de burse private pentru studenţii instituţiei noastre.

–      Promovarea unor proiecte viabile în domeniul dezvoltării regionale şi al resurselor umane care să fie finanţate din fondurile structurale ale Uniunii Europene (proiecte transfrontaliere).

  1. 4.    PROGRAM DE MOTIVARE A MEMBRILOR COMUNITĂŢII UNIVERSITĂŢII ŞI DE CREŞTERE A SATISFACŢIEI ACESTORA

 

Obiective:

–    Elaborarea de strategii şi politici menite să încurajeze stabilitatea personalului şi motivarea sa, să perfecţioneze sistemul de recompense oferite personalului universităţii (academic şi administrativ); sistemul de retribuire şi recompense vor fi stabilite în corelaţie cu urmărirea strategiilor universităţii. O atenţie deosebită va fi acordată stimulării salariale în vederea fidelizării angajaţilor universităţii.

–    Creşterea calităţii vieţii angajaţilor prin asigurarea unor condiţii adecvate de muncă, pentru activitatea academică, pentru activitatea de cercetare, sau de administraţie. Dezvoltarea şi susţinerea unor politici de  monitorizare periodică a stării de sănătate a angajaţilor cât şi îmbunătăţirea ofertei de cazare pentru angajaţii universităţii.

–   Susţinerea mobilităţilor profesionale interne şi externe, a stagiilor de pregătire şi cercetare, a şcolarizărilor etc., a premierii activităţilor de excelenţă.

–      Înlesnirea personalului universităţii la accesarea unor credite cu dobândă preferenţială prin realizarea unui parteneriat cu băncile.

Activităţi şi acţiuni suport:

–        Creşterea salariilor de bază până la limita superioară din grilele legale.

–        Diferenţierea salarizării, în funcţie de out-put, prin utilizare de resurse proprii.

–     Asigurarea accesului tuturor cadrelor didactice la activităţile de plata cu ora, prin echilibrarea distribuţiei sarcinilor didactice de pe posturi vacante, la nivelul fiecărui departament.

–        Extinderea sistemului normării activităţilor prestate de personalul tehnic şi auxiliar: număr de studenţi gestionaţi, număr de proiecte gestionate, volum de activităţi de întreţinere, număr de pagini tipărite, etc.

–        Construirea unui bloc de locuinţe pentru angajaţii universităţii, în mod special pentru cadrele didactice tinere, în perimetrul campusului universitar cu fonduri guvernamentale  (prin ANL).

–       Reabilitarea integrală a căminului C3 utilizat pentru cazarea personalului universităţii. Este necesară expertizarea şi apoi reabilitarea acestuia din punct de vedere al construcţiei, din punct de vedere termic cât şi în vederea respectării normelor sanitare.

–        Asigurarea gratuităţii la unele programe de învăţământ pentru angajaţii universităţii şi familiile acestora. Se va defini un sistem transparent de acordare a acestor gratuităţi.

–    Sprijinirea materială, după pensionare, a cadrelor didactice care au contribuit substanţial la formarea studenţilor şi doctoranzilor, la creşterea prestigiului universităţii, la producţia ştiinţifică de înaltă calitate – printr-o rentă viageră.

–       Creearea unui Club al Seniorilor pentru foştii angajaţi ai universităţii, după pensionare, pentru condiţii de servit masa la preţuri modice şi pentru crearea unor condiţii corespunzatore de ambient academic.

–        Organizarea periodică a unor activităţi de calificare, perfecţionare şi actualizare a cunoştinţelor pentru personalul tehnic, administrativ şi de secretariat.

–        Finalizarea clădirilor aflate în stadii avansate de construcţie şi crearea de noi spaţii pentru laboratoare şi cabinete cu dotări aferente moderne.

–        Extinderea serviciilor de servire a mesei pentru angajaţii universităţii la cantină şi sponsorizarea parţială a acestor servicii.

  1. 5.    PROGRAM DE IMPLICARE A STUDENŢILOR ÎN PROCESUL DECIZIONAL ŞI DE ÎMPLINIRE A ASPIRAŢIILOR ACESTORA

 

Obiective:

–        Creşterea performanţelor procesului de învăţământ, a formelor de transmitere şi de evaluare corectă a cunoştinţelor din perspectiva aşteptărilor studenţilor.

–    Dezvoltarea de servicii universitare de calitate, compatibile cu cele europene; asigurarea unor condiţii mai bune de cazare şi masă.

–    Promovarea satisfacţiei de a fi student în contextul european prin deschideri internaţionale care să împlinească aspiraţiile spre un trai mai bun înca din timpul studenţiei.

–      Creearea de facilităţi financiare studenţilor merituoşi şi crearea de spaţii noi şi moderne de petrecere a timpului liber în campusul universitar.

Activităţi şi acţiuni suport:

–        Încurajarea şi impulsionarea opiniilor studenţilor şi ale organizaţiilor acestora prin considerarea lor în procesul de management universitar decizional; asigurarea libertăţilor academice şi a participării la procesul de decizie şi evaluare universitară.

–        Asigurarea dialogului permanent cu studenţii şi organizaţiile acestora. Semestrial se va organiza adunarea generală a studenţilor la care să participe întrega conducere a universităţii dar şi a facultăţilor.

–        Participarea decizională a studenţilor în procesul de management al cazării lor în cămine. Se va avea în vedere distribuţia corespunzatoare a locurilor şi caminelor pentru fiecare facultate şi precazarea studenţilor înaintea începerii anului universitar.

–        Încurajarea iniţiativelor studenţilor privind participarea în cadrul unor proiecte profesionale de formare complementară şi asigurarea condiţiilor de realizare a acestora; sprijinirea editării revistelor şi publicaţiilor studenţeşti.

–        Continuarea susţinerii unor proiecte care să asigure mobilităţi externe pentru studenţi, concomitent cu menţinerea sistemului transparent şi echitabil de atribuire a burselor pentru mobilităţi.

–        Asigurarea condiţiilor pentru desfăşurarea unor acţiuni studenţeşti la care să participe personalităţi ale vieţii cultural – ştiinţifice naţionale şi internaţionale.

–        Susţinerea organizării şcolilor de vară pe arii tematice convenite cu departamentele de specialitate, care vor asigura cadrul academic al acestora.

–        Încurajarea activităţilor şi concursurilor culturale, sportive, turistice şi susţinerea lor morală şi financiară; crearea tradiţiei sportive a UTI în spiritul modelelor unor universităţi de renume.

–        Acordarea burselor de merit, a burselor de studiu dar şi a burselor sociale pe criterii propuse şi aprobate de studenţi şi organizaţiile acestora, prin reprezentanţii în Consiliile Profesorale şi Senat, cu încadrarea în bugetul alocat pentru fiecare facultate şi completate cu contribuţii din resurse proprii.

–        Recunoaşterea prin diplome şi premii a activităţilor de excelenţă profesională. Se vor acorda în continuare burse de excelenţă pentru cercetare, spirit organizatoric, activitate culturală şi sportivă.

–        Asigurarea accesului liber la tehnica informatică, biblioteci, laboratoare, săli de sport, cluburi studenţeşti.

–        Diversificarea şi îmbunătăţirea serviciilor de marketing, consiliere în carieră şi orientare profesională oferite studenţilor şi finantarea lor prin noi proiecte europene.

–        Finalizarea implementării proiectului Reabilitarea şi Modernizarea campusului Tudor Vladimirescu finanţat prin POR 2007 – 2013. Extinderea acţiunii de reabilitare termică şi modernizare la căminele neefectuate (T1, T2, T3, T4 şi T5) şi la clădirile de pe platforma didactică, utilizând fondurile europene puse la dispoziţie prin Strategia UE de creştere economică EUROPA 2020, care succede  POR 2007 – 2013.

–        Elaborarea de noi programe sociale care să contribuie la dotarea oficiilor din căminele studenţeşti cu aparatură electrocasnică şi mobilier corespunzător. Crearea şi dotarea sălilor de fitness din cămine cu echipament sportiv adecvat.

–        Promovarea împreună cu unităţi sanitare specializate a unor programe de monitorizare a sănătăţii studenţilor.

–        Creearea din venituri proprii ale universităţii a unui fond pentru suplimentarea unui număr de cel puţin 100 de locuri în tabere studenţeşti pentru vacanţa de vară şi iarnă, în scopul stimularii studenţilor cu rezultate bune şi foarte bune în activitatea educaţională.

–        Extinderea angajării part-time a studenţilor în diverse activităţi de cercetare şi servicii din cadrul UTI: bibliotecă, secretariat, tipografie, reţele de calculatoare, laboratoare, etc.

–        Imprejmuirea campusului studenţesc în scopul limitării accesului mijloacelor auto ale persoanelor străine de campus şi implicit rezervarea locurilor de parcare pentru autoturismele studenţilor cazaţi în campus.

  1. 6.    PROGRAM DE PROMOVARE A UNUI MANAGEMENT PERFORMANT

Obiective:

  1. Crearea şi consolidarea unui management colaborativ cu  două coordonate fundamentale:

–   optimizarea managementului resurselor umane în vederea obţinerii excelenţei în educaţie, formare şi cercetare prin crearea de facilităţi multiple pentru întreaga comunitate academică.

–       dezvoltarea cu prioritate a politicilor de atragere a fondurilor externe prin deschiderea universităţii spre toate genurile de colaborări prevăzute în Legea Educaţiei nr.1/2011.

  1. Creşterea gradului de ocupare a posturilor didactice; dezvoltarea continuă a personalului universităţii (didactic, auxiliar şi administrativ) potrivit standardelor universitare.
  2. Management bazat pe respectarea legii, transparenţă, eficienţă managerială şi financiară, libertate academică şi autonomie universitară.
  3.  Îmbunătăţirea sistemului managementului calităţii în procesului de învăţământ şi de cercetare ştiinţifică.
    1. Descentralizarea tactică şi operaţională a procesului decizional în cadrul Univesitătii Tehnice „Gh. Asachi” din Iaşi, prin dezvoltarea sistemului de management prin proiecte şi bugete.
    2. Creşterea autonomiei facultăţilor şi departamentelor prin descentralizarea competenţelor, inclusiv a deciziilor financiare, în condiţiile legii.
    3. Asigurarea unui management administrativ al activităţilor de cercetare prin care să se realizeze degrevarea personalului de cercetare de activităţile adiacente ale cercetarii.
    4. Elaborarea de noi programe şi identificarea de noi surse de dezvoltare infrastructurală a universităţii la stardarde europene cât şi de resurse corespunzatoare obiectivelor de dezvoltare şi promovare instituţională în condiţiile asigurării protecţiei şi securităţii instituţionale.

 

Activităţi şi acţiuni suport:

–        Colaborarea permanentă în dezbaterea şi adoptarea celor mai eficiente soluţii prin consultare şi în urma obţinerii aprobării Senatului şi Consiliilor facultăţilor, pentru îmbunătăţirea performanţei învăţământului şi cercetării din Universitatea Tehnică „Gh. Asachi” din Iaşi.

–   Consolidarea cadrului legislativ prin elaborarea procedurilor de aplicare a regulamentelor şi metodologiilor. Publicarea anuală, în format clasic şi electronic, a Colecţiilor legislative.

–        Extinderea sistemului managementului calităţii la toate nivelurile şi structurile din cadrul UTI şi definitivarea procedurilor de evaluare calitativă a activităţii individuale şi la nivel de grup, departament, facultate şi universitate. Revizuirea sistemului de evaluare a activităţii individuale, cu luarea în considerare a unor criterii cât mai obiective, astfel încât gradul de satisfacţie personală să fie în acord cu efortul depus şi fidelizarea personalului în interesul instituţiei.

–     Constituirea unor centre puternice de cercetare şi dezvoltare a relaţiilor de tip inter-reţea în cadrul universităţii.

–      Se va constitui, conform legii, Consiliul Studiilor Universitare de Doctorat pentru coordonarea activităţii Şcolii doctorale, care va aproba curricula de învăţământ şi programele de cercetare ale doctoranzilor.

–     Promovarea sistemului de finanţare cu accentuarea evidenţierii transparente a finanţării de bază şi a veniturilor proprii prin toare sursele de finanţare.

–       Susţinerea deschiderii spre iniţiative individuale sau de grup şi încurajarea dialogurilor deschise între studenţi şi cadre didactice, între generaţii, între personalul tehnic-administrativ şi celelalte categorii de personal, pe probleme ştiinţifice, organizatorice, de convieţuire academică.

–      Publicarea anuală a calendarului activităţilor din cadrul UTI şi a calendarului activităţii didactice a studenţilor.

–   Încurajarea parteneriatului cu sindicatele, cu reprezentanţii studenţilor şi cu organizaţiile studenţeşti.

–        Menţinerea sistemului “uşilor deschise” şi a programului liber de audienţe la nivelul conducerii universităţii.

–        Integrarea sistemelor de e-management şi dezvoltarea unor noi module ale acestora.

–     Îmbunătăţirea serviciilor de secretariat şi tehnico-administrative şi stimularea asumării răspunderii pentru calitatea prestaţiilor din acest sector de activitate.

–        Promovarea şi încurajarea eticii universiatre prin următoarele acţiuni: – întreţinerea unui dialog permanent cu oamenii şi respectul faţă de opinia fiecăruia, – promovarea iniţiativelor personale şi ale colectivelor, – creşterea răspunderii fiecăruia pentru activitatea şi opinia sa, – susţinerea deciziilor departamentelor, facultăţilor şi ale celorlalte colective subordonate, – creşterea respectului pentru munca colegilor aflaţi la o vârstă venerabilă şi reconsiderarea atitudinii faţă de pensionari şi profesorii emeriţi, – respectarea dreptului de proprietate intelectuală, – crearea unei atmosfere colegiale de muncă şi viaţă în instituţie, – sprijinirea organizării unor concursuri sportive, artistice, a unor acţiuni turistice ,etc.

  1. 7.    PROGRAM DE DEZVOLTARE ŞI MODERNIZARE A BAZEI MATERIALE SI DE ASIGURARE A UNUI NIVEL CORESPUNZĂTOR DE FINANŢARE

 

Obiective:

–        Asigurarea celor mai bune condiţii de desfăşurare a activităţilor de învăţământ, cercetare şi microproducţie.

–        Dezvoltarea patrimoniului UTI prin transferul sau/şi achiziţia unor noi terenuri şi clădiri.

–    Creearea de parteneriate public-private cu societăţi comerciale naţionale şi internaţionale în scopul implementării unor programe strategice naţionale sau europene.

–          Dotarea laboratoarelor cu tehnică de înaltă performanţă pentru crearea de Centre de Cercetare acreditate pentru activităţi de certificare tehnică, expertizare tehnică dar şi omologare de tehnologii şi produse industriale.

–      Asigurarea unui buget anual care să susţină desfaşurarea normală a activităţii didactice pe cele trei nivele: licenţă, masterat şi doctorat.

–        Asigurarea finanţărilor necesare pentru dotarea laboratoarelor cu aparatură didactică şi de cercetare.

–        Finanţarea în continuare a obiectivelor de investiţii aflate în construcţie în diverse stadii.

–        Finanţarea în continuare a lucrărilor de consolidare şi reabilitare.

–        Finanţarea unor obiective de investiţii noi şi promovarea de noi programe din fonduri europene pentru aceste investiţii.

 

Activităţi şi acţiuni suport:

–    Continuarea dotării cu aparatură didactică, tehnică de calcul şi de comunicaţii, copiatoare dar şi aparatură de laborator specifică fiecărei specializări pe discipline de studiu.

–        Se va finaliza centrul de comunicaţii al universităţii „DATA-CENTER” (cu fibră optică şi dotări moderne). Va fi modernizată astfel, reţeaua locală de Internet şi Intranet a universităţii la parametri optimi pentru reţelele de calculatoare din spaţiile de învăţământ şi din cămine.

–        Se vor propune şi implementa programe noi în scopul dezvoltării de noi platforme de cercetare cu dotări de înaltă performanţă.

–     Vor fi depuse proiecte noi pentru susţinerea finanţării  de către MECTS a laboratoarelor de licenţă, masterat şi doctorat.

–        Extinderea serviciilor bazate pe carduri (bibliotecă, centre de copiere, acces în cămine, etc.). Asigurarea unui buget anual care să acopere cheltuielile de derulare normală a activităţii didactice, respectiv pentru plata salariilor dar şi cheltuieli de regie (energie electrică, termică, materiale de laborator consumabile, etc.).

–        Asigurarea unor venituri din activitatea de cercetare finanţată, expertize tehnice sau contracte de consultanţă, gestionate de fiecare centru de cercetare, pentru dotări cu aparatură modernă de cercetare dar şi completarea altor cheltuieli de la nivelul fiecărei facultăţi. Întreaga sumă aferentă regiei acestor activităţi de cercetare se va reinvesti în autofinanţarea departamentului coordonator al proiectului, în proiecte de cercetare interne şi mobilităţi asociate activităţii de cercetare.

–        Iniţierea unor acţiuni de atragere de fonduri prin sponsorizări.

–      Elaborarea unor proiecte de investiţii în construcţii, modernizări şi laboratoare bine fundamentate, pentru obţinerea finanţărilor de la Guvernul României, Programele comunitare, Programele structurale, Programe transfrontaliere, etc.

–     Fundamentarea cuantumului taxelor de şcolarizare pe costul mediu efectiv de pregătire şi în corelaţie cu nivelul finanţării de bază pe student.

–        Redimensionarea schemelor de personal, bugetul fiecărui compartiment stabilindu-se în funcţie de volumul activităţilor şi nu de numărul angajaţilor.

–   Sustinerea îndeplinirii indicatorilor de calitate pentru obţinerea finanţării complementare de la Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.

 Anexa 1

REPARTIZAREA SARCINILOR CADRELOR DE CONDUCERE

 ALE UNIVESITĂŢII TEHNICE „GH. ASACHI” DIN IAŞI

COORDONAREA GENERALĂ: Rector

Încheie Contractul de Management cu Senatul Universitar;

Convoacă Senatul şi colaborează cu Preşedintele Senatului pentru aprobarea Senatului la deciziile importante la nivel universitar;

Negociază şi semneaza Contractul Instituţional cu Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului;

Propune spre aprobare Senatului Universitar Proiectul de Buget şi Raportul privind execuţia bugetară;

Prezintă Senatului Universitar, în luna aprilie a fiecarui an, Raportul privind starea universităţii;

                        Conduce Consiliul de Administraţie al Universităţii.

            Domenii:

Ordonator de credite

Dezvoltarea resurselor umane pentru învăţământ şi cercetare, organizarea concursurilor didactice

Evaluarea cadrelor didactice

Managementul calităţii

Auditul intern

Relaţiile juridice

Gestiunea spaţiilor

            Compartimente direct subordonate:

                        Direcţia Generală Administrativă

                        Direcţia Resurse Umane

                        Direcţia Financiar-Contabilă

                        Serviciul Managementul calităţii

Serviciul Audit intern

Oficiul juridic

            Programe coordonate:

Program de motivare a membrilor comunităţii universităţii şi de creştere a satisfacţiei acestora

Program de promovare a unui management performant

Program de dezvoltare şi modernizare a bazei materiale şi de asigurare a unui nivel corespunzător de finanţare

            Semneaza diplomele şi colaboreaza direct cu decanii facultaţilor

ACTIVITATEA DIDACTICĂ A PROCESULUI DE ÎNVĂŢĂMÂNT.

Prorector 1

            Domenii:

Programele de licenţă

Programele de masterat

Relaţiile cu învăţământul preuniversitar

Relaţiile cu alte universităţi

Pregătirea postuniversitară

Compartimente subordonate:

Departamentul pentru pregătirea personalului didactic

Biroul Programe de învăţământ de licenţă şi masterat

            Programe coordonate:

Program de modernizare a procesului de învăţământ, în concordanţă Legea Educatiei nr. 1/2011 şi bunele practici europene

Colaborează cu prodecanii cu activitatea didactică de la toate facultăţile

ACTIVITATEA DE CERCETARE ŞTIINŢIFICĂ.

Prorector 2

            Domenii:

Cercetarea ştiinţifică

Inovarea

Revistele UTI

Relaţiile cu mediul de afaceri

Atragerea de fonduri din diverse surse, inclusiv din programe structurale

            Compartimente subordonate:

Institutul de Cercetări Tehnologice

Centrele de Cercetare

Compartimentul Buletin – Invenţii

Editura Politehnium

Biroul Publicaţii Periodice

Biroul de Inventică

            Programe coordonate:

Program de consolidare a excelenţei în cercetarea ştiinţifică

Program de modernizare a procesului de învăţământ, în concordanţă Legea Educatiei nr. 1/2011 şi bunele practici europene

            Colaborează cu prodecanii cu activitatea de cercetare de la toate facultăţile

 

ACTIVITATEA INTERNAŢIONALĂ ŞI DE PROMOVARE A IMAGINII UNIVERSITĂŢII.

Prorector 3

            Domenii:

Relaţiile internaţionale

Mobilităţile externe ale cadrelor didactice şi studenţilor

Programele internaţionale

Imaginea naţională a universităţii

Imaginea internaţională a universităţii

Organizarea şcolilor de vară

            Compartimente subordonate:

Serviciul Relaţii Internaţionale şi integrare europeană

Biroul Programe comunitare

Centrul media al universităţii

            Programe coordonate:

Program de dezvoltare a relaţiilor internaţionale si de promovare a imaginii universităţii

            Colaborează direct cu decanii facultăţilor

ACTIVITATEA SOCIALĂ ŞI RELAŢIILE CU ORGANIZAŢIILE STUDENŢEŞTI.

Prorector 4

            Domenii:

Problemele sociale ale studenţilor

Problemele sociale ale angajaţilor

Relaţiile cu organizaţiile studenţeşti

Relaţiile cu sindicatele angajaţilor

Gestiunea căminelor şi cantinelor

Orientare în carieră

Burse de studii private

Practica de specialitate a studenţilor

Cooperarea cu absolvenţii

            Compartimente subordonate:

Direcţia Servicii Studenţeşti

Centrul de Orientare Profesională

Cabinetul medical

Cabinetul de Medicina Muncii

            Programe coordonate:

Program de implicare a studenţilor în procesul decizional şi de împlinire a aspiraţiilor acestora

            Colaborează cu prodecanii cu activitatea socială de la toate facultăţile

ACTIVITATEA ADMINISTRATIVĂ, FINANCIARĂ, INVESTIŢII ŞI DE PATRIMONIU.

 Prorector 5

            Domenii:

Problemele administrative

Problemele financiare

Problemele de investiţii şi de patrimoniu

Angajarea personalului nedidactic

Pază, securitate şi ordine

            Compartimente subordonate:

Serviciul Tehnic

Serviciul Administrativ – Patrimoniu

Serviciul Administrativ, Pază, PSI şi Sănătatea şi Securitatea Muncii

Serviciul Achiziţii Publice

Biroul Control de Gestiune

            Programe coordonate:

Program de dezvoltare şi modernizare a bazei materiale şi de asigurare a unui nivel corespunzător de finanţare

            Colaborează cu decanii de la toate facultăţile

ACTIVITATEA DE INFORMATIZARE, DEZVOLTARE A COMUNICAŢIILOR ELECTRONICE ŞI DE MODERNIZARE A TEHNOLOGIILOR DIDACTICE.

Prorector 6

            Domenii:

Managementul Informatizării

Dezvoltarea universităţii virtuale

Activitatea editorială

Activitatea tipografică

Biblioteca clasică şi virtuală

Reţeaua de calculatoare şi accesul la Internet

Dotarea informatică

Reglementări universitare

Problemele secretariatelor

Problemele de registratură

Consemnarea activităţilor şi arhivarea documentelor

Activităţile de statistică şi raportare

Pregătirea şedinţelor Senatului şi ale Biroului Senatului

            Compartimente subordonate:

Centrul de telecomunicaţii

Direcţia Bibliotecii Universităţii

Editura Politehnium

Direcţia de informatică

Birou Statistică

            Programe coordonate:

Program de dezvoltare şi modernizare a bazei materiale şi de asigurare a unui nivel corespunzător de finanţare

Program de promovare a unui management performant

            Colaborează cu decanii de la toate facultăţile.

Un răspuns la Program de Management

  1. Constantin zice:

    Iată, cu adevărat, un veritabil plan managerial, în acord cu ceea ce se practică la nivel european. Se cunoaşte că profesorul Munteanu a petrecut ultimii ani în zonele de decizie ale ministerului, se cunoaşte că ştie cum se coordonează o instituţie academică, se cunoaşte că are stofă de lider. Bravo domnule Profesor! Majoritatea cadrelor didactice îşi dau seama că trebuie schimbat ceva la instituţia noastră pentru că altfel, mai rămânem 2 ani jumate în starea asta. Eu sunt un profesor mai aproape de pensie dar mă bucur că s-au angajat în acest demers oameni ca profesorii Munteanu şi Sălceanu! Vor avea parte de voturile celor mai multe cadre didactice pentru că ambii merită.Este o plăcere să te afli în preajma profesorului Munteanu care a ajutat o mulţime de colegi atunci când a fost solicitat. Lumea nu prea ştie dar omul acesta este foarte apreciat în multe cercuri şi ar putea ajuta foarte mult universitatea. Bravo profesore şi succes!

Lasă un comentariu